söndag 31 juli 2022

Nostalgi Fiske

 





Idag har jag varit ute på ett riktigt Nostalgi Fiske. För några år sedan fick jag möjligheten att införskaffa en riktig klassiker när det gäller haspelrullar, en Cardinal 55 från ABU. Denna rullen är i stort sett i nyskick och inte mycket använd tidigare så det var hög tid att testa denna på nytt. Till detta har jag ett glasfiberspö med härlig spöböj vid minsta hugg. Abulon nylonlina sitter på rullen och sedan en ståltafs till de klassiska beten som fanns med i boxarna idag. Det var Reflex spinnare, Atom, Utö, Hi-Lo, ABU Killer och några gummifiskar med pärlemo sked. De som fungerade bäst idag var Reflex spinnare, Atom och Hi-Lo som gav både gädda och Abborre. Jag kan säga att det var garanterat inte sista gången som jag använder dessa grejer !!! Beroende framkallande 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar