fredag 8 januari 2016

Trettondags pimpel på Trehörningen

2016-01-06 Då var tävlingssäsongen igång. Det var FK Knallen som arrangerade denna pimpeltävling på Trehörningen som ligger strax söder om Bottnaryd. Från Tranås åkte Erik och jag och det kändes mycket bra att få komma ut och känna på pimpelgrejerna igen. Det var ett gnistrande vinterväder och -16 grader när vi gick ut på morgonen så det gällde att klä på sig ordentligt. Tyvärr hade jag åkt ifrån mina stövlar men tack vare en mycket hjälpsam FK Knallen medlem (Mats Pettersson heter han visst) fick jag låna hans nyinköpta stövlar. Ett hjärtligt tack till dig !!! Hur gick då fisket. För min del blev det bara en liten abborre men för Erik Albrechtsen gick det desto bättre och han fick ihop hela 873 gr och slutade på en mycket fin 3:e plats. Vinnare blev Jörgen Bertilsson från FK Knallen med 1346 gr. Hela 63 deltagare kom till start. Nu stundar DM premiär på Söndag på sjön Eckern med Tenhult SFK som arrangör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar