söndag 7 februari 2021

Plötsligt händer det

 




Ja, vad ska man säga? Plötsligt händer det ……. Efter alla dessa år som jag har försökt att fånga en fisk som väger så pass mycket att den platsar i Storfiske registret och som jag dessutom hoppats att få fånga på vårt hemma vatten Sjön Sommen. Idag slog drömmen in. Vid så kallat promenad pimpel mellan två stycken hål på Sjön Sommens is högg denna Röding på Gits blänket. Efter en riktig kamp lyckades jag få upp denna mycket vackra fisk genom hålet och efter en snabb vägning och mätning fick den åter simma ner i djupet. Jag är så tacksam över att vi har denna möjlighet att fiske efter dessa praktfulla fiskar och jag vill verkligen ge någon annan person möjligheten att fånga denna på nytt. Rödingen vägdes till 5280 gr och var 77 cm lång. På filmen nämner jag 5440 gr men det är inklusive vågnät och detta vägde 160 gr som vi har dragit bort från Rödingens vikt.

Min dag är verkligen fulländad 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar