lördag 4 december 2021

Rekord tidig Premiär








Då var det ett tag sedan jag skrev något i denna Bloggen. Men idag blev det ett rekord tidigt fiskepass på is i Tranås Kommun. Jag tror att jag aldrig haft en så tidig pimpel premiär på hemmaplan under alla dessa år som jag har haft sportfiske som min stora hobby. Det var verkligen häftigt att beträda isen på Stråna Sjön redan den 4:e December. Vill dock betona att isen var ca 5cm tjock och att vi kände oss fram med isbillen hela tiden för att vara säkra på att isen höll. Jag hade dessutom med mig Fiskekompisen Andreas Kronqvist ut på isen idag och all säkerhetsutrustning som man ska ha när man ger sig ut såsom isdubbar, livlina, isbill och flytoverall. Fisken var väldigt svårflörtad och jag fick bara 6st varav 5 var riktigt små. Men det var fantastiskt skönt att komma ut en stund och blöta grejerna och eftersom kylan ska fortsätta så kommer isarna att bli betydligt säkrare till nästkommande helg. Vi tog även en tur upp till Illernsjön och vid badplatsen var isen ca 6cm så även denna sjö kommer må bra av att det kalla vädret fortsätter. Var riktigt försiktiga om ni ska ut och testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar