söndag 1 maj 2022

2022-05-01 Dags för Gös

 



Ja, då var det dags för ett fiskepass med Victor igen och denna gången stannade vi i Jönköpings län och gav oss ut på en sjö för att testa om Gösen var på hugget. Vi satsade på att spinnfiska efter Gös och detta var första gången jag testat detta då jag brukar trollingfiska efter just Gösen. Det blev en ganska kylig dag ute på vattnet och även denna gången var fiskarna ganska svårflörtade. En hel del hugg fick vi men det var svårt att få fisken att fastna på kroken. Jag lyckades tillslut lura upp två mindre Gösar, en hona och en hane, och sedan fick jag även en Abborre på ca 4 hg och två mindre Gäddor. Detta var det tredje nya vattnet för mig på tre fisken med Victor och det är alltid kul att testa något nytt. Vi kommer garanterat göra nya försök för att hitta större fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar